یو پی اس برای پمپ آب
نوشته شده توسط : سامان

ساخت آپارتمان‌های چند طبقه، دسترسی به آب با فشار مناسب را برای طبقات آخر با مشکل مواجه کرده است؛ این مشکل با استفاده از پمپ آب قابل حل است. از سوی دیگر با از راه رسیدن فصل گرما و قطعی برق، مشکلاتی برای استفاده از پمپ آب پیش خواهد آمد. برای اینکه در زمان قطعی برق دسترسی به آب با مشکل مواجه نشود، نیاز به خرید یو پی اس برای پمپ آب دارید.

یو پی اس یا منبع تغذیه بدون وقفه دستگاهی است که انرژی الکتریکی یا برق را بدون وقفه به لوازم برقی شما می رساند.
سیستم برق اضطراری برای پمپ آب یا (Emergency Power Systems) نوعی سیستم برق اضطراری است که برای تامین برق در مواقع بحرانی یا در صورت خرابی شبکه برق معمولی استفاده می شود.
برق اضطراری برای سیستم های حساس، برخی از سیستم های حساس و مهم در منازل ومراکز عمومی یا در ادارات و کارخانه ها باید در زمان قطع برق در شهر به کار خود ادامه دهند. در غیر اینصورت برخی از مشکلات در هنگام قطعی برق ساختمان بوجود می آید برای چاره اندیشی در مقابل این مشکلات در زمان قطعی برق
باید منابعی برای تامین برق در زمان نبودن برق شبکه در نظر گرفته شود و سیستم برق اضطراری یو پی اس بهترین روش برای پیشگیری از بوجود آمدن این مشکلات می باشد.

 

دستگاه برق اضطراری خانگی

سیستم برق اضطراری خانگی فواید بسیاری دارد مهم‌ترین و اصلی‌ترین فایده آن برای زمان‌هایی است که قطعی برق طولانی می‌شود به خصوص در فصل تابستان که از وسایل خنک‌کننده استفاده می‌کنید می‌تواند مشکلات زیادی را ایجاد کند و در برخی از موارد حتی باعث فاسد شدن مواد غذایی می‌گردد.

با توجه به اینکه اکثر وسایل برقی که از برق استفاده می کنند، از جمله یخچال، تلویزیون، مودم خانگی، ماشین لباسشویی، ماشین ظرفشویی، فریزر، کولر و … به نوسانات برق حساس هستند و راه حل اصلی این مشکلات احتمالی استفاده از سیستم خیره انرژی یا UPS است.

 


یو پی اس برای پمپ آب چقدر دوام می‌آورد؟

توصیه ما این است قبل از سرمایه‌گذاری روی خرید یو پی اس برای پمپ آب ساختمان خود، لازم است بدانید باتری سیستم شما چقدر دوام می‌آورد. زمانی که برق قطع می‌شود یا پمپ مخزن اولیه شما از کار می‌افتد، نیروی لازم برای پمپاژ کردن آب توسط پمپ آب از طریق یو پی اس تامین خواهد شد؛ بنابراین میزان دوام آوردن یو پی اس با میزان مصرف انرژی پمپ رابطه مستقیم دارد.

دقت کنید هرچه پمپ قوی‌تر باشد، زمان تامین انرژی کوتاه‌تر خواهد بود. به طور کلی، قدرت پمپ‌های آب یا 1.4 اسب بخار یا 1.3 اسب بخار هستند. پمپ 1.4 اسب بخار جریان کمتری از باتری دریافت می‌کند و عمر باتری را به حداکثر می‌رساند. پمپ 1.3 اسب بخار ممکن است سریع‌تر پمپاژ کند، اما باتری را نیز سریع‌تر تخلیه می‌کند. لازم است بدانید در کل پمپ‌های آبی که به وسیله یو پی اس کار می‌کنند، طول عمر محدودی در هنگام قطع برق دارند.

 


طول عمر باتری یو پی اس برای پمپ آب چقدر است؟


زمان کارکرد باتری با افزایش سن کاهش می‌یابد؛ با این حال سیستم‌های یو پی اس می‌توانند چندین سال قدمت داشته و همچنان قابل استفاده باشند. بسیاری از صاحبان خانه‌ها که از یو پی اس در سیستم پمپ آب استفاده کرده‌اند، متوجه شده‌اند که با افزایش سن باتری، ظرفیت نگهداری شارژ نیز کاهش می‌یابد. اگر باتری شما در حالت نو می‌تواند حدود 7 ساعت به طور مداوم کار کند، پس از گذشت زمان ممکن است فقط 2 الی 3 ساعت یا حتی کمتر هنگام قطع شدن برق کار کند.

در باتری‌های سرب اسیدی که اغلب در یو پی اس‌های پمپ آب استفاده می‌شوند، صفحات سربی درون باتری UPS به مرور زمان خورده می‌شوند و توانایی خود را برای نگهداری شارژ از دست می‌دهند. با بالا رفتن سن باتری، ولتاژ کاهش می‌یابد که به طور موثر به این معنی است که انرژی کمتری توسط باتری دریافت شده و باتری زودتر از کار می‌افتد. اگر مولتی متر یا ولت-اهم در اختیار داشته باشید، می‌توانید ولتاژ بین قطب مثبت و منفی باتری را اندازه‌گیری کنید. اگر ولتاژ کمتر از 12.1 ولت باشد، نشان‌دهنده این است که باتری قدیمی شده و ممکن است همین روزها از کار بیفتد.

 

نکات مهم هنگام خرید یو پی اس برای پمپ آب

اگر می‌خواهید وسیله‌ای مانند یو پی اس برای پمپ آب بخرید، باید مطمئن شوید که یو پی اس شما به اندازه کافی بزرگ است. یو پی اس‌ها معمولا با وات رتبه‌بندی می‌شوند. تنها راه برای اطمینان از پشتیبانی طولانی مدت یو پی اس از پمپ آب شما این است که گزینه‌ای را تهیه کنید که ظرفیت بالاتری داشته باشد. هنگام خرید یو پی اس برای پمپ آب ابتدا باید آمپر پمپ را پیدا کنید؛ زیرا به یو پی اسی بسیار بزرگ‌تر از پمپ آب خود نیاز دارید.

 





:: بازدید از این مطلب : 134
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 9 تير 1402 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: